星期二, 11月 25, 2008

(466) 流感針

交左甘多保險金, 當然要好好利用加拿大的資源, 所以上兩週當見到學校大堂擺放了打流感針的攤位, 我就拿拿林走去打支針先~~ 反正年年係香港都有打, 唔爭在係加拿大都打番支啦~~ :-P

7 則留言:

monbibi 說...

聴我的医生朋友説...
打流感針其實対身体不太好,他不太建議去打.
根據朋友的説法,身体本身在遇到病菌時是会自然産生抗体...如果你打左流感針(i.e.打左抗体)入身体,会令到你身体不懂自然産生抗体,換言之身体的免疫力就会降低la...
朋友講完,我先明白点解d小朋友越打得多流感針既身体越弱~~~
所以如果無咩特別需要,最好不打la...我覚得~~~
不過我都係朋友咁講我咁講only...

匿名 說...

咁好可以免費打呀!做學生真好.
不過我打左都好,都係病呀!其實有沒有用我都唔知,但唔洗錢就沒所謂啦.

cell

Unknown 說...

My doctor friend concurs with what Monbibi's friend's comment.

不再thin的阿thiN... 說...

噢...唔打都打左了...唯有以後少打為妙啦!

匿名 說...

But my doctor in Canada told me different thing. Flu shot != 抗体, Flu shot = injection of killed virus. Different year, there are different strains of virus that are more popular, so doctors recommend us to take flu shot every year. Our response will produce antibodies in response to vaccination. =)

http://en.wikipedia.org/wiki/Flu_shot

匿名 說...

Oops... typo, I mean... Our "bobdy" will produce antibodies in response to vaccination.

匿名 說...

Sorry, another comment... I forgot to mention that we might get sick in a few days after we got the flu shot, because our body is fighting against the virus injected, but since the virus is already killed, we wouldn't be as sick as we should be, and we will be able to recover sooner. Athena, so in case you get sick (touch wood), don't panic, it's normal.