星期四, 1月 11, 2007

(152) Since 1900

最近政府公佈了496個被評為一至三級的歷史建築物名單,仔細一看,發現St. Mary’s榜上有名。這座建於1900年,經歷過2次世界大戰,外觀猶如一座教堂的學校,應該不難吸引到行人的注目禮。
小學時跟隨姐姐入讀Holy Angel’s,當然期望將來可以成為一個St. Marian。爸媽尤其重視小朋友的學習,所以無論當時多窮困,也讓我在小三開始學習鋼琴,以準備中學的音樂樂器考試。
讀了7年,深深體會到入讀一間好中學的重要性,最起碼父母不用擔心同學們的質素,尤其是St. Marian,曾經被Joint School Partner九龍華仁評為「師姑庵」……一個很貶義的評語,但足見我校純樸和保守的校風。
這7年間,最開心的應該是中五和中六。雖然中五要預備會考,幾乎隔天就有1個小Quiz,每星期就有1個大Test,還要Extent Lesson至4時(平時是3:20放學的),但可能有點離愁別緒吧,大家也特別珍惜相處的時光。到了中六,除下布質的領帶和膠腰帶,換上絲質靚靚領帶和白色布腰帶,成為校中的大姐姐。經歷完會考後,大家也鬆了一口氣,積極搞課外活動,當年做了大量義工、籌備活動、接待督察警官、參加黃埔軍校的軍訓營、接受電台訪問、上過警訊(不是因為犯事啊!而是因為得?,呵呵呵!)、但最難忘的應該是有幸參與Antigone的幕後工作。想想看,原來我的中學生活也蠻多采多姿的。
當年學校分開3幢大樓,分別是New Building,小學、中一至中三、和中七的課室;Main Building,校員室、實驗室和中四至中五的課室;Old Building,中六的課室。New Building,和一般校舍沒有分別;Main Building,很有羅馬式建築的味道,而且由於它是用大理石所建成的,所以即使炎炎夏日也有涼浸浸的感覺。Old Building,名乎其實,的確是很Old,聽聞曾被列為「危樓」,但它有一個「Romeo And Juliet」式的露台,是一個既熱門又經典的拍照靚位。
近兩年回學校看Drama,發現校園多了不少建築物,予人局促的感覺。中學小學也困在同一地方,向上發展之餘,更要向橫發展,只希望不要把羽毛球場和籃球場也封殺了,以為給予學生更大的學習空間,其實變相是扼殺了自由的活動空間。Mr. Oliver回歸英國,不知道還會否如常每年都有School Drama這個大Function呢?如果沒有了,不曉得什麼時候才再有機會回學校,探訪這幢被列為二級的歷史建築物了。

St. Mary’s Canossian College
http://www.smcc-canossian.org/

康樂及文化事務署(古物古跡辦事處)
http://www.amo.gov.hk/b5/main.php



6 則留言:

匿名 說...

我o個間都列左做3級
早排無線新聞講鐘樓
順道介紹哩類歷史建築
就影左我學校
不過我o個間無你咁耐
校舍起碼少你30年

ps 我姑媽都係讀你間學校架, 而家已經65歲啦

匿名 說...

除左羅蜜與茱麗既露台,我仲好鐘意old bldg既木樓梯同個d間隔好奇妙既班房~
仲有係french room 出面個個比history 人用既圖書櫃,一打開,一陣霉書味,但係令人好有歸屬感,心境都平靜晒﹗
但係有一樣野要彈既,就係最近old bldg個洗手間,經常保持住外表乾淨但係好臭既情況,情況好令人不安﹗

不再thin的阿thiN... 說...

海倫:係喎,唔記得提行個陣時有"at-at聲"既木樓梯添!仲有,old bldg既班房係又長又闊架,好奇怪既間隔!
銀:甘你姑媽有無出席個d 105週年之類既活動呢?

匿名 說...

其實單看你貼出的相片,我覺得你間學校都幾靚呀!唔知係咪真的只有外表,但內裡係充滿奇奇怪怪的東西,令我好想看看...
咁係咪同其他學校一樣會有好多鬼故咁?

不再thin的阿thiN... 說...

因為old bldg係長長扁扁的,所以d課室間隔比較怪lor~
鬼故,當然有啦!!都係個d第幾隔廁所有鬼個d lor!

匿名 說...

我小學都有木樓梯
以前小息完排隊返上去
好似操兵咁大力
bingbingbangbang
跟住就會比先生鬧架啦

咁我又唔知佢有無去喎,嘻嘻